Антикорупційна діяльність
1. Повідомлення про корупцію можна подати, як із зазначенням авторства, так і анонімно.
2. Відповідно до ст. 12 Статуту внутрішньої служби ЗСУ про все, що сталося з військовослужбовцем і стосується виконання ним службових обов’язків, та про зроблені йому зауваження військовослужбовець зобов’язаний доповідати своєму безпосередньому начальникові.
3. Відповідно до ст. 59 Статуту внутрішньої служби ЗСУ командир (начальник) зобов’язаний негайно доповідати старшому командиру (начальнику) про кримінальне чи адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, вчинене підлеглим військовослужбовцем.
Повідомити про корупцію
Внтурішній канал для повідомлення про корупцію
Якщо вам відомі факти порушення антикорупційного законодавства співробітниками Військового інституту танкових військ просимо повідомити:
Електронна пошта: [email protected]
Уповноважені особи з питань запобігання корупції:
підполковник МЕХЕДА Владислав Дмитрович (095-684-69-25),
лейтенант юстиції РОЗУМНИЙ Максим Вікторович (050-403-00-03)
лейтенант СУПРУН Павло Денисович (098-486-97-43)
Регулярні канали для повідомлення про корупцію
– Національна поліція України: “Гаряча лінія” – 080-050-02-02 (щоденно, з 08:00 до 20:00). Управління запобігання корупції НП України: телефон – (044) 254-93-90, електронна адреса – [email protected], поштова адреса: вул. Академіка Богомольця, 10, м. Київ, 01601.
– Національне антикорупційне бюро України: спеціальна телефонна лінія – 0-800-213-200, електронна адреса – [email protected], поштова адреса: вул. Дениса Монастирського, 3, Київ, 03035.
– Державне бюро розслідувань: телефонна лінія – (044) 300-27-07, електронна адреса – [email protected], on-line форми – https://dbr.gov.ua/contact-forms, поштова адреса: вул. Симона Петлюри, 15, місто Київ, 01032.
– Національне агентство з питань запобігання корупції: телефон – (044) 200-06-91, електронна адреса – [email protected], поштова адреса: бульвар Миколи Міхновського, 28, м. Київ, 01103, Єдиний портал повідомлень викривачів: https://whistleblowers.nazk.gov.ua/.
Права та гарантії захисту викривачів
Військовослужбовець чи працівник підрозділу набуває права та гарантії захисту викривача з моменту повідомлення про корупцію.
Визнання особи викривачем не потребує прийняття окремого офіційного рішення.
Посадовим (службовим) особам заборонено розкривати інформацію про особу викривача, його близьких осіб або інші дані, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до розгляду, перевірки та/або розслідування повідомлених ним фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені ним факти, крім випадків, передбачених законодавством.
Військовослужбовець чи працівник підрозділу вважається викривачем за сукупності таких умов:
наведена у повідомленні інформація містить фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення іншою особою корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону, які можуть бути перевірені;
повідомлена особою інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходження нею служби чи навчання або її участю в передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання;
особа (громадянин України, іноземець, особа без громадянства), яка здійснила повідомлення, переконана, що інформація є достовірною.
бути повідомленим про свої права та обов’язки, передбачені Законом;
надавати докази на підтвердження свого повідомлення про корупцію;
отримувати від уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) підтвердження прийняття та реєстрації повідомлення про корупцію;
давати пояснення, свідчення або відмовитися їх давати;
отримувати безоплатну правничу допомогу щодо захисту прав викривача;
конфіденційність;
у разі загрози життю та здоров’ю бути забезпеченим охороною себе та своїх близьких осіб, майна та житла або відмовитися від таких заходів;
отримувати відшкодування витрат, пов’язаних із захистом прав викривачів, витрат на адвоката стосовно захисту прав особи як викривача, витрат на судовий збір;
отримувати винагороду за повідомлення про корупційний злочин;
отримувати психологічну допомогу;
звільнятися від юридичної відповідальності у визначених законом випадках;
отримувати інформацію про стан і результати розгляду, перевірки та/або розслідування за фактом повідомленої ним інформації;
отримувати захист трудових прав.
Зазначені права та гарантії захисту не є вичерпними.
Військовослужбовець чи працівник підрозділу не може набути прав і гарантій захисту викривача у разі:
подання повідомлення про корупцію, що не містить фактичних даних, які можуть бути перевірені;
подання повідомлення про корупцію, яке містить загальновідомі фактичні дані або дані, які містяться в загальному доступі (в публічних звітах, результатах перевірок, матеріалах, дослідженнях, інформаційних повідомленнях, реєстрах, системах обліку тощо органів чи засобів масової інформації, крім випадків, коли викривач є джерелом такої інформації);
подання повідомлення про корупцію, за фактом вчинення якого вже здійснюється провадження (дисциплінарне, адміністративне чи кримінальне) та стосується особи, яка здійснює повідомлення про корупцію.
Керівники (командири, начальники) підрозділів та уповноважений підрозділ (уповноважена особа) з питань запобігання та виявлення корупції зобов’язані вживати необхідні заходи для заборони будь-яких форм переслідування осіб, які повідомили про корупцію, зокрема:
відсторонення, скорочення, звільнення чи рівнозначних заходів;
пониження в посаді чи ненадання підвищення за посадою;
передачі повноважень, зміни місця проходження військової служби (роботи), зменшення розміру виплати премій, грошового забезпечення (заробітної платні), зміни графіка чергування (роботи) тощо;
створення перешкод викривачу, його близьким особам у подальшому здійсненні ними їх трудової, професійної, господарської, громадської, наукової або іншої діяльності, проходженні ними служби чи навчання;
негативної оцінки роботи чи рекомендації для працевлаштування;
несприятливого чи несправедливого ставлення;
непереведення тимчасового трудового договору в постійний трудовий договір у випадку, коли у працівника були законні очікування, що йому буде запропоновано постійну роботу;
непоновлення чи передчасне припинення тимчасового трудового договору;
будь-якої форми дискримінації, зокрема порушення принципу рівності прав і можливостей, пряме або непряме обмеження прав;
позбавлення або обмеження певного права викривача порівняно з іншими військовослужбовцями чи працівниками;
прийняття формально правомірних рішень і дії вибіркового характеру, які не застосовуються до інших підлеглих осіб у подібних випадках та/або не застосовувалися у подібних випадках раніше;
інших негативних заходів впливу або загроз застосування таких заходів впливу внаслідок здійснення повідомлення про корупцію.
Корисна інформація
Інформація у повідомленні про корупцію — факти про порушення вимог Закону особами, визначеними у статті 3 Закону має містити одну або декілька з таких ознак:
· порушення обмежень щодо отримання подарунка, передбачені статтею 23 Закону;
· запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені статтями 28-36 Закону;
· порушення встановлених Законом обмежень щодо одержання пільг, послуг і майна органами державної влади та органами місцевого самоврядування, передбачені статтею 54 Закону;
· порушення вимог щодо обмеження спільної роботи близьких осіб, передбачені статтею 27 Закону;
· порушення вимог стосовно обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, передбачені статтею 25 Закону;
· недотримання актів законодавства з питань етичної поведінки, передбачені статтями 37, 38 Закону;
· порушення вимог фінансового контролю, передбаченого статтями 45-46,48-52 Закону;
· порушення, пов’язані з організацією роботи із запобігання і виявлення корупції;
· порушення вимог проведення спеціальної перевірки, передбаченої статтею 56 Закону.